Monter instalacji sanitarnych – zwany hydraulikiem to człowiek, który zajmuje się instalacją, konserwacją i naprawą instalacji centralnego ogrzewania, kanalizacyjnych i wodociągowych. Do jego zadań należy montaż oraz przeglądy rur, które doprowadzają wodę czy gaz do budynków. Musi on również dbać o zapewnienie dopływu ciepłej i zimnej wody oraz sprawne działanie instalacji gazowej i ogrzewania. Hydraulik musi bez problemu odczytywać rysunki techniczne, ponieważ na ich podstawie dokonuje likwidacji doraźnych awarii oraz planuje naprawy i modernizację sieci. Znalazłeś ciekawą ofertę pracy w tym zawodzie? Napisz profesjonalny życiorys zawodowy i list motywacyjny.

Aby wykonywać zawód hydraulika należy skończyć szkołę zawodową o technicznym profilu. Szkoła taka daje podstawy teoretyczne i niezbędną wiedzę, bez której nie sposób podołać obowiązkom. Jednak największe znaczenie będzie miało doświadczenie zdobyte w czasie praktyk czy stażu. Montowanie instalacji gazowych czy ogrzewania wymaga specjalizacji. Masz odpowiednie wykształcenie i chcesz być hydraulikiem? Złóż podanie o pracę i zawalcz o posadę.

Właściciele firm czy komisje, które zajmują się rekrutowaniem nowych pracowników zwracają szczególną uwagę na umiejętności. Zanim jednak będziesz miał okazję zaprezentować się na rozmowie, rekruter dostanie twój list motywacyjny. Od tego czy będzie on napisany profesjonalnie zależy, czy pozytywnie przejdziesz wstępną selekcję. Staranny dokument jest doskonałą wizytówką, która otwiera drzwi do kariery.

Nie masz wprawy lub doświadczenia w pisaniu listu motywacyjnego i Curriculum Vitae? Nie bardzo wiesz od czego zacząć? Przeczytaj poniższe porady, a tworzenie dokumentów aplikacyjnych będzie prostą i przyjemną czynnością.

Co powinno się znaleźć w podaniu o pracę hydraulika?

  1. Najważniejsza jest treść, ale forma również nie jest bez znaczenia. Postaraj się, aby twoje CV było przejrzyste i schludne. Pisz konkretne i prawdziwe informacje.
  2. Używaj jednej czcionki, stosuj równoważniki zdań. Unikaj błędów ortograficznych czy interpunkcyjnych. Jeśli nie jesteś pewny pisowni, to poproś kogoś, aby sprawdził poprawność.
  3. Wpisz podstawowe dane osobowe – zacznij od imienia i nazwiska. Podaj adres i numer telefonu. Wiek czy stan cywilny nie są wymagane.
  4. Opisując wykształcenie i doświadczenie zawodowe stosuj porządek odwrotnie chronologiczny – zaczynaj od informacji najświeższych.
  5. Jeśli posiadasz referencje z poprzednich miejsc zatrudnienia, certyfikaty czy zaświadczenia o odbytych kursach, to możesz załączyć ich kopie.
  6. W stopce dokumentu dodaj zapis o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych.
  7. W przypadku, gdy osobiście dostarczasz aplikację lub wysyłasz ją tradycyjną pocztą, nie zapomnij podpisać dokumentów. Dopiero z twoim własnoręcznym podpisem zyskują one moc prawną.

Weź pod uwagę nasze wskazówki kiedy będziesz pisać swoje dokumenty aplikacyjne a przekonasz się, że twoje szanse na rynku pracy wzrosną.

Opublikowany przez Mariusz Bachrynowski

Mariusz Bachrynowski od lat zajmuje się rekrutacją dla firm z obszaru IT i nowych technologii. Absolwent socjologii na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym dzieli się na łamach serwisu pupstrzelin.pl