Coraz więcej firm decyduje się zatrudniać specjalistów ds. obsługi klienta. To oni są odpowiedzialni za kreowanie  dobrych relacji z klientem i tworzeniu pozytywnego wizerunku firmy. Praca specjalisty ds. obsługi klienta jest niezwykle ciekawa. Co więcej, uchodzi za dobrze płatną. Jeśli czujesz się dobrze w pośredniczeniu w kontaktach biznesowo-sprzedażowych, przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się jak przygotować dokumenty aplikacyjne, aby pracodawca wybrał akurat ciebie.

Na stanowisko specjalisty ds. obsługi klienta mogą startować osoby, które wcześniej pracowały jako konsultanci telefoniczni lub młodsi doradcy klienta np. w banku. Najlepszym okresem do zbierania doświadczenia jest już czas po maturze. W wielu firmach na stanowisku doradcy pracują osoby posiadające średnie wykształcenie. Pamiętaj, że wysoka kultura osobista jest niezbędna w tym zawodzie. Nikt nie powierzy odpowiedzialnego stanowiska specjalisty osobie niedoświadczonej, niechlujnie ubranej, małomównej czy bez potencjału rozwojowego.

Mając świadomość realiów zatrudniania pracowników do pracy w charakterze specjalisty ds. obsługi klienta postaraj się przygotować swoje dokumenty aplikacyjne (tzn. Curriculum Vitae i list motywacyjny) tak, abyś nie musiał się ich wstydzić, bowiem to one podczas Twojej nieobecności będą reprezentować Ciebie.

Poniższe wskazówki podpowiedzą ci, jak poprawnie przygotować Curriculum Vitae czy list motywacyjny.

  1. Zanim zaczniesz przygotowywać podanie o pracę specjalisty ds. obsługi klienta koniecznie zabierz jak najwięcej informacji o firmie, w której chcesz pracować. Ułatwi to przedstawienie motywacji przyszłemu pracodawcy.
  2. Pamiętaj, że list motywacyjny jest ważnym, dokumentem, stanowiącym wizytówkę twojej osoby. Poziom twojej prezentacji stanowi szansę na rozmowę kwalifikacyjną. Zastanów się, co powinieneś w nim napisać. Mile wdziana jest „chęć zajmowania prestiżowego stanowiska w renomowanej firmie”. Mało profesjonalne jest stosowanie skrótów, dokładnych informacji z CV czy przekręcanie nazwy firmy lub stanowiska, o które się starasz.
  3. Nie zapomnij o szablonie listu.
    • W nagłówku wpisz swoje dane, datę i miejscowość, dane przedsiębiorstwa oraz, najlepiej, imienny zwrot grzecznościowy.
    • Z treści listu motywacyjnego, pracodawca powinien wiedzieć o naszej motywacji do podjęcia tej pracy. Koniecznie wpisz praktyki w prestiżowej firmie oraz znajomość co najmniej dwóch języków obcych. Przedstaw swój stosunek do pracy. Nie zapomnij o formule: „Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej”. Poszukiwanymi cechami specjalisty ds. obsługi klienta jest łatwość nawiązywania kontaktu, zaangażowanie w powierzone zadania oraz punktualność.
    • W zakończeniu zamieszczamy zwrot „Łączę wyrazy szacunku”. Po miejscu na własnoręczny podpis zamieszczamy listę załączników.
  4. W CV wypisujemy ukończone studia, kursy i szkolenia podwyższające umiejętności sprzedażowe. Mile widziany jest temat pracy dyplomowej lub pt. „Kreowanie wizerunku firmy”. Wpisujemy miejsca w których odbywaliśmy praktyki zdobyliśmy dotychczasowe doświadczenie w obsłudze klienta. Umieść informacje o prawie jazdy i posiadaniu samochodu.
  5. W liście motywacyjnym, CV, podaniu i innych dokumentach aplikacyjnych piszemy tylko prawdę.
  6. Sprawdź, czy nie wstępują w przygotowanych pismach błędy ortograficzne, interpunkcyjne czy stylistyczne. Wydrukuj i podpisz.

Published by Mariusz Bachrynowski

Mariusz Bachrynowski od lat zajmuje się rekrutacją dla firm z obszaru IT i nowych technologii. Absolwent socjologii na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym dzieli się na łamach serwisu pupstrzelin.pl